مدیر جهاد کشاورزی بهاباد:

آغاز پرورش  ماهی های سردآبی در بهاباد

مدیر جهاد کشاورزی بهاباد گفت : ۱2 هزار بچه ماهی قزل آلا در استخرهای ذخیره آب کشاورزی بهاباد رهاسازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ رحمتیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد گفت: در راستای گسترش آبزی پروری و آبزی مصرفی ۱2 هزار قطعه بچه ماهی سردآبی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی بهاباد رهاسازی شد.

رحمتیان افزود : با رها سازی این تعداد بچه ماهی کار پرورش ماهی سردآبی ازسوی 12 نفر ازپرورش دهندگان ماهی در بهاباد آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان بهاباد منابع آبی فراوان ومتنوعی که مستعد پرورش آبزیان باشد وجود دارد افزود: سالیانه در دونوبت اقدام به تامین و تهیه انواع بچه ماهی های گرمابی و سردابی انجام می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی بهاباد با بیان اینکه این مهای در زمان برداشت به میانگین وزن 350 گرم می رسند پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت مقدار 7 تن ماهی قزل آلا از استخرهای پرورش ماهی در شهرستان بهاباد انجام شود.

رحمتیان تصریح کرد: پرورش ما هی ضمن تامین پروتئین با کیفیت بالا، امری مفرح و لذت بخش است و موجب غنی سازی آب کشاورزی و حاصلخیزی خاک خواهد شد ضمن اینکه با فروش محصول ، سود مناسبی نیز عاید پرورش دهنده خواهد شد.

استان یزد دارای 6هزار و 600 منبع آبی برای پرورش ماهی شامل 2هزار و 630 رشته قنات، 3هزار و 638 چاه عمیق، نیمه عمیق و صنعتی ، 387 دهنه چشمه و هزار و 950باب استخر تنظیمی است.

انتهای پیام/ی

گسترش آبزی پروری در استخرهای ذخیره آب کشاورزی بهاباد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.